Sveučilišni dan e-učenja i proslava 16. godina djelovanja Centra za e-učenje Srca obilježio se 13. prosinca 2023. s početkom u 10 sati u Srcu.
Kao i prijašnjih godina predstavili su se pojedini fakulteti Sveučilišta u Zagrebu s odabranim e-kolegijem kao primjerom dobre prakse implementacije e-učenja u obrazovni proces. Nakon predstavljanja e-kolegija i fakulteta uslijedio je vrlo zanimljiv panel na temu online studija.
Program - Sveučilišni dan e-učenja i 16 godina CEU
13. prosinca 2023.
9:30-10:00 | Kava dobrodošlice | |
10:00-10:15 |
Pozdravna riječ Ivan Marić, ravnatelj Srca prof. dr. sc. Stjepan Lakušić, rektor, Sveučilište u Zagrebu |
|
10:15-10:35 |
E-učenje na Fakultetu šumarstva i drvne tehnologije Sveučilišta u Zagrebu |
|
10:40-11:00 |
E-učenje na Katoličkom bogoslovnom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu |
|
11:05-11:35 |
E-učenje na Veterinarskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu |
|
11:40-12:00 |
E-učenje na Građevinskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu |
|
12:10-13:10 |
Panel Trebaju li nam online studiji? panelisti:
moderatorica: doc. dr. sc. Sandra Kučina Softić, pomoćnica ravnatelja Sveučilišni računski centar Sveučilišta u Zagrebu Publika je također bila uključena u panel raspravu putem alata Mentimeter, te su mogli odgovarati na neka od pitanja koja su bila postavljena panelistima. Odgovori publike pokazali su da velika većina onih koji su pratili panel drži da online studiji ne bi trebali obuhvaćati samo studije koji se izvode u cijelosti online već i one koji se izvode u hibridnom obliku, s tim da bi u tom slučaju više od 50 % studija trebalo izvoditi online. Publika smatra da je danas potrebno više studijskih programa koji se izvode ili u cijelosti online ili u hibridnom obliku kako bi se bolje odgovorilo na potrebe tržišta rada i društva u cjelini. Kada je riječ o preduvjetima koje bi visoka učilišta trebala ostvariti za izvođenje online nastave ili uvođenje online studija, publika je prednost dala osiguravanju kvalitetne infrastrukture i opreme no i osnaživanju digitalnih kompetencija nastavnika. Nešto manje važnim smatrali su ugrađivanje e-učenja u razvojnu strategiju visokog učilišta i osiguravanje kvalitetne podrške studentima. Mišljenje publike o spremnosti nastavnika na primjenu digitalnih tehnologija u nastavnom procesu dosta se razlikuje. Dok neki misle da to ovisi o samim nastavnicima i o visokom učilištu, većina ipak smatra da je potrebno dodatno podržati i educirati nastavnike za prikladnu primjenu digitalnih tehnologija u nastavi. Konačno, publika je navela niz prednosti ali i nedostataka online studija. Među prednostima se ističu fleksibilnost i dostupnost dok nedostaci uključuju manjak socijalizacije, slabiji razvoj komunikacijskih vještina i probleme s infrastrukturom. |